18/05/2013

Miquel

Hi, my name is Miquel Masanas, I’m 14 years old and I live in Berga. I study in Guillem de Berguedà, I’m on the third of the ESO.  I live in my house with my parents. I have one brother, who lives in Barcelona during the week, because he studies in the university there. I play tennis since I was six, for six hours a week, and I also study French, German and English. I like all kind of music, but I prefer classic rock and pop rock.  I like comedies, such as The Big Bang Theory, How I met your mother, two and a half men, the Simpsons, and many others. I also like playing computers games. I love technology. I enjoy hanging up with my friends, reading, doing sport, … I use to go to my grandparents house in Saldes, a little village under a mountain called Pedraforca. It’s a very nice place. I love a festivity in Berga called Patum. It is from Wednesday to Sunday, and people from all over the country come to enjoy it.  I love this festivity.
It’s all. I’m waiting forward to read your answers. 

Hola, me llamo Miquel Masanas, tengo 14 años y vivo en Berga. Estudio en el instituto Guillem de Berguedà, ahora mismo estudio 3ro de la ESO. Vivo en  una casa con mis padres y mi hermano, aunque él se pasa la semana en la universidad en Barcelona. Juego al tenis desde pequeño, y además aprendo inglés, francés y alemán. Me gustan casi todos los tipos de música, pero sobretodo pop rock y rock clásico.  Me interesa mucho entrar en el programa de intercambios para conocer nuevos países y porque quiero, ya que me gusta mucho, viajar. Me gustan sobretodo las series de humor, como The Big Bang Theory, How I met your mother, two and a half men, y otras como  the simpsons or family dad. Me gustan los videojuegos, y pasar el rato en el ordenador, pero también quedar con mis amigos e ir por la ciudad. Suelo pasar los fines de semana en casa de  mis abuelos en Saldes, un pueblo pequeño a la base de una montaña muy bonita llamada Pedraforca. Una de las fiestas más importantes de mi ciudad es la Patum, que dura cinco días, y vienen personas de todos lados a disfrutar esta fiesta que me encanta.
Esto es todo, espero vuestra respuesta.


No comments:

Post a Comment